Hasta Hakları
14 Haziran 2024

HASTA HAKLARI
  HİZMETTEN GENEL OLARAK FAYDALANMA
Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din, mezhep, cinsiyet, inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.

  BİLGİLENDİRME VE BİLGİ İSTEME
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.

  SAĞLIK KURULUŞUNU VE PERSONELİNİ SEÇME VE DEĞİŞTİRME
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya, hizmet vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanların kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.

  MAHREMİYET
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

  REDDETME, DURDURMA VE RIZA
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbı müdahalelerde rızasının alınmasına hakkı vardır.

  GÜVENLİK
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.

  DİNİ VECİBELERİNİ YERİNE GETİREBİLME
Sağlık tesisinin imkânları ve idarece alınan tedbirler ölçüsünde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.

  İNSANİ DEĞERLERE SAYGI GÖSTERİLMESİ, SAYGINLIK GÖRME VE RAHATLIK
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

  ZİYARET VE REFAKATÇİ BULUNDURMA
Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.

  MÜRACAAT, ŞİKAYET VE DAVA HAKKI
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkı vardır.

LÜTFEN DİKKAT!
Acil servisler ve acil uygulamalar hekim seçme uygulaması kapsamına dahil değildir.