DOKÜMAN YÖNETİMİ;
Kurumumuzda yürütülen faaliyetlerin standartlaştırılması, ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uyumlu hale getirilmesini sağlamak üzere çeşitli belgelere ihtiyaç duyulmaktadır. Kurumumuzda bu amaçla oluşturulan dokümanların (prosedür, politika, plan, talimat, görev, yetki ve sorumluluklar, form, liste, Rehber vb.) hazırlanması, onaylanması, yürürlüğe konması, revizyonu, kontrolü ve güncel olarak çalışanlarla paylaşımı ayrı bir faaliyet gerektirmektedir. Bu faaliyetler Kalite Yönetim Birimi tarafından yürütülmektedir.
ÖZ DEĞERLENDİRME FAALİYETLERİ:
Kalite standartlarına uyumluluğu sürdürülebilir kılmak amacıyla yılda iki kez iç değerlendirmeleri gerçekleştirmek üzere Öz Değerlendirme Ekibi görevlendirilmiştir. Ekibin gerçekleştirdiği değerlendirmeden elde edilen bulgular analiz edilerek ilgili komiteler ile paylaşılmakta, gerekli iyileştirme ve eğitim faaliyetlerine karar verilmektedir.
BİNA TURU FAALİYETLERİ:
Hastane alt yapı güvenliğinin sağlanması, kurumda can ve mal güvenliğinin sağlanması, afet ve acil durum yönetimi çalışmalarının, atık yönetimi çalışmalarının, tıbbi cihazların bakım, ayar ve kalibrasyon planları ve kalibrasyonlarının yapılması süreçleri ve tehlikeli maddelerin yönetiminin sahada değerlendirilmesi amacıyla oluşturulmuş Bina Turu Ekibi yılda dört kez bölümlerde ziyaret gerçekleştirilir. Tespit edilen uygunsuzluklar Tesis Güvenliği komitesinde görüşülür ve iyileştirme faaliyetleri planlanır.
SÜREÇLERİN İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİ YÖNÜNDE YAPILAN FAALİYETLERİ:
“Süreç Yönetimi” kavramının önemli bir parçası olarak süreçlerin etkinlik ve verimliliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi yönünde çalışmalarımız artarak devam etmektedir. Kalite Yönetim Birimi; izlenecek göstergelerin seçimi için üst yönetime rehberlik etmektedir. Kalite Yönetim Birimimiz ilgili birimler tarafından hazırlanan analizlerin yorumlanmasını ve doğrulanmasını sağlamakta ve bu bilgileri düzenli olarak üst yönetime ve ilgili komitelere raporlamaktadır. Hastanemizde yaklaşık 129 gösterge düzenli olarak takip edilmektedir. Hastanemizde yürütülen kalite çalışmalarının en önemli amacı gerek çalışanlarımız gerekse hastalarımız için güvenli bir ortamın oluşturulmasıdır. Kurumumuz hasta güvenliğini sağlama konusunda Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Hasta Güvenliği Hedefleri ile Sağlıkta Kalite Standartları rehberinde belirtilen hasta güvenliği hedeflerini uygulamayı amaç edinmiştir. Hastalarımız ve çalışanlarımızın güvenliğini tehdit eden ya da olmadan önlenen (Ramak Kala Olay) olayların tekrarlanmasını engellemek amacıyla olay bildirimlerinin yapılması ve analiz edilerek önleyici tedbirlerin alınması, yürütmekte olduğumuz programın en önemli parametresidir. Hastanemizde gerçekleşen hataların tespit ve takibine yönelik bir “İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi ” mevcuttur.
Hasta ve Çalışan güvenliğini tehdit eden olaylar, olayı yaşayan ve/veya tanık olan kişi(ler) tarafından en kısa zamanda Hastane Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden ya da “İstenmeyen Olay Bildirim Formu” doldurarak Kalite Yönetim Birimi’ne iletilir. Her bildirim Kalite Yönetim Birimi tarafından incelemeye tabi tutulur. Kök-neden analizleri yapılmakta ve tekrarının önlenmesi için gereken tedbirler belirlenerek hayata geçirilmektedir. Bildirilen olayların genel analizi Kalite Yönetim Birimi tarafından yapılarak, belirli aralıklarla üst yönetime sunulmaktadır.
KURUL , KOMİTE VE EKİP FAALİYETLERİ
Kalite faaliyetlerini yürütmekte olan çalışma gruplarının ihtiyaç duyduğu standart bilgisi, iletişim ve uyumun sağlanması planlı bir rehberlik hizmetini gerektirmektedir. Bu hizmet kurumumuzda Kalite Yönetim Birimimiz tarafından sağlanmaktadır.
DÜZELTİCİ İYİLEŞTİRİCİ FAALİYETLER:
İyileştirmeler, tüm kalite çalışmalarında önemli başlıklardan birini oluşturur. Kalite Yönetimi iyileştirme çalışmaları, Kalite Yönetim Birimi tarafından hazırlanmış “Düzeltici İyileştirici Faaliyet Formu” ile kayıt altına alınarak yürütülmektedir. Tespit edilmiş uygunsuzluklarda, Kalite Yönetim Birimi kontrolünde “Düzeltici İyileştirici Faaliyet (DİF)” başlatılmaktadır. DİF sisteminde hedef; uygunsuzlukları gidermeye yönelik planlanan eylemlerin sistematik bir şekilde takibini sağlamak ve çalışmaları sonuca ulaştırmaktır. Uygulamakta olduğumuz kalite standartlarının gerektirdiği durumlarda problemlerin neden, niçin ve nasıl meydana geldiğini öğrenmek, gerçek çözümlere ulaşmak için tarafsızlığa ve analitik yaklaşıma dayanan “Kök Neden Analizi” çalışmaları ile iyileştirmeler planlamaktayız.
EĞİTİM FAALİYETLERİ
Yürütmekte olduğumuz kalite iyileştirme, hasta ve çalışan güvenliği sağlama amaçlı program çalışanlarımızın standartların gerektirdiği bilgiyle donatılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu sebeple hastanemizde göreve yeni başlayan ve görevleri devam eden personelimiz için Birimimiz tarafından çeşitli eğitim programları yürütülmektedir. Söz konusu eğitim programları kalite standartları ve gelen talepler dikkate alınarak hazırlanmaktadır. Oluşturulan eğitim programlarındaki temel amaç; tüm çalışanların işlerini belirli standartlar çerçevesinde, bilinçli, profesyonelce, özenle, severek, güvenle ve motivasyonla yapmalarını sağlamaktır.
23 Mayıs 2025