HASTA
HAKLARI
HİZMETTEN GENEL OLARAK FAYDALANMA
Adalet
ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden
faydalanma. Irk, dil, din, mezhep, cinsiyet, inanç, ekonomik ve
sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
BİLGİLENDİRME VE BİLGİ İSTEME
Her
türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye
ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı
isteme hakkı vardır.
SAĞLIK KURULUŞUNU VE PERSONELİNİ SEÇME VE DEĞİŞTİRME
Sağlık
kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde
verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya, hizmet vermekte olan
tabiplerin ve diğer sağlık çalışanların kimliklerini, görev
ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
MAHREMİYET
Gizliliğe
uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
REDDETME, DURDURMA VE RIZA
Tedaviyi
reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbı müdahalelerde
rızasının alınmasına hakkı vardır.
GÜVENLİK
Sağlık
hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
DİNİ VECİBELERİNİ YERİNE GETİREBİLME
Sağlık
tesisinin imkânları ve idarece alınan tedbirler ölçüsünde,
dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
İNSANİ DEĞERLERE SAYGI GÖSTERİLMESİ, SAYGINLIK GÖRME VE RAHATLIK
Saygı,
itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir
ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve
rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti
almaya hakkı vardır.
ZİYARET VE REFAKATÇİ BULUNDURMA
Sağlık
tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi ve
hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
MÜRACAAT, ŞİKAYET VE DAVA HAKKI
Haklarının
ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet
ve dava hakkı vardır.
LÜTFEN
DİKKAT!
Acil
servisler ve acil uygulamalar hekim seçme uygulaması kapsamına
dahil değildir.